Saimme työksi tällä kertaa kytkin ja jarruremonti ja olin odottanut jo kytkintöitä että pääsisi tutkimaan ja oppimaan. Osia odotellessamme auto ylös ja takapyörät irti ja rupesimme tutkimaan kuinka takajarrua herkistellään. Etsimme auton sisätilasta ensin vaijerin kiristyksen. Siinä men hetki löytää se. Vaijeri löysälle ja sen jälkeen takaa rummuista jarru lähelle. Sisältä vielä vaijeri säätön ja se on siinä. Osat saapuivat ja rupesimme pähkäilemään kuinka saamme laatikon alas järkevimmiten. Haimme moottorituen ja valon ja laitoimme koneen siihen kiinni. Otimme akun pois ja purimme kaikki mitä akun alla oli että saimme tilaa. Nyt pääsimme paremmin käsiksi laatikkoon yläpuolelta. Muistimme myös että pitää ne vetarinkin irroittaa ja tässä välissä otimme pyörät pois. Alapallo pois ensi apukuskin puolelta ja sitten vetari paikaltaan ja sama toiselle puolelle. Haimme laatikkonostimen jo valmiiksi. Tyhjäsimme laatikon öljyt pois. Laskimme auton alas ja otimme kytkinsylinterin ja vaihteensiirtäjät pois paikoiltaan että laatikko pääsee alas. Otimme yläpuolelta kaikki pultit laatikosta irti jotka saimme siitä käsin. Auto ilmaan ja alapuolelta kaikki tarvittavat pultit pois. Vaihteisto alas joka tuli suhteellisen helpolla. Kannoimme laatikon pöydälle ja sitten kytkinasetelma pois. Opettaja näyttä tässä välissä että kuinka kytkin keskitetään. Uusi tilalle ja kiinni. Vaihteisto takaisin ja pultit paikalleen. Laitoimme laatikkoon uudet öljyt prässäämällä öljyprässillä. Vetarit paikalleen ja alapallo myös. Auto alas ja kytkinsylinteri ja vaihteensiirtäjät paikalleen. Työparini alkoi kasaamaan akun koteloinitia ja minä aloitin etujarrupalojen vaihdon. Satula pois, palat irti ja mäntä sisälle. Uudet palat paikalleen ja satula kiinni, ja sen jälkeen sama toiselle puolelle. Työparini oli laittanut akun jo kiinni ja olimme pyöriä vaille valmiita. Pyörät paikalleen ja työ oli valmis
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti