perjantai 13. tammikuuta 2017

Nissan Almera 1.5 -01 kansiremontti 9.01.17

Saimme työksi määrittää maanantaina almeran kannen kunnon. Testasimme kannen kunnon co2 testerillä. Ilmeni että pakokaasua meni nesteiden sekaan.Testin jälkeen aloitimme purkamaan moottoria.

Ensimmäiseksi venttiilikoppa pois, tulpat ja puolat. Imusarjan hilppeet irti ja pultit jotka näkyivät päältä. Molemmat apulaitehihnat irti ja kampiaksilan kiilapyörä pois. Otimme pakosarjan pultit pois ja sitten nostimme auton ylös. Rupesimme irroittamaan öljypohjaa ja putkea alhaalta. Ensin öljyt alas ja jouduimme siirtämään putken edestä pois ennen kuin saimme öljypohjan irti. Sitten aloitimme irroittamaan jakopäänsuojaa pois. Tuimme moottorin ylhäältä ja otimme moottorinkorvakkeen irti. Jakopäänsuoja pois ja koneen ajoitusmerkit kohdalleen. Lukitsimme ketjunkiristimen paikalleen ja otimme nokka-akselit irti ja ketju pois. Laitoimme laakeripukit ja nokat pöydälle järjestykseen ja siirryimme kannen irroittamiseen. Pultit pois ja kansi tuli pienin vaivoin. Kansi pesulle ja siivoilimme. työmaata. Työ odottaa seuraavaa hallipäivää.


Seuraavalle kerralla laitoimme kannentiivisteen paikoilleen ja asensimme kannen ohjeiden mukaisesti paikalleen. Laitoimme Venttiilikupit ja nokat kiinni päinvastaisessa järjestyksessä. Vaihdoimme jakopäähän uudet rattaat, ketjun ja kiristimen. Sitten asensimme jakopäänsuojan paikalleen. Öljypohja takaisin ja sitten putki kiinni. Laitoimme pako- ja imusarjan kiinni tässä välissä. Kampiaksilan kiilapyörä paikalleen laturi ja ohjaustehostin löysälle ja remmit päälle ja sen jälkeen kiristimme ne. Saimme uudet öljyt ja suodattimen ja asensimme suodattimen ja öljyt koneeseen ettei jää vaivoiksi lopuksi. Laitoimme sähköliittimet, egr:än putket ja ilmasuodattimen +  kaikki letkut ja peltisuojat takaisin. Venttiilikoppa ja uusi tiiviste paikalleen, tulpat, puolat ja puolien johdot kiinni. Laitoimme nesteet koneeseen ja koitimme autoa käyntiin. Huomasimme että kampiaksilan nokkien päästä vuosi öljyä ja jouduimme löysätä laturin ja ohjaustehostimen ja nappaamaan remmit pois että saisimme kiilapyörän kampiaksilalta pois. Haimme uuden stefan varaosamaailmasta ja vaihdoimme sen. Kiilapyörä takaisin paikalleen ja remmit päälle. Kiristys ja taas koittamaan. Öljyvuoto loppui siihen paikkaan. Ilmesi myös että lämmintä ei tullut autoon sisälle. Lämmityslaitteen kennolle ei ollut mennyt nestettä joten jouduimme juottamaan sitä auton keula ylhäällä. Lämmintä alkasi tulemaan autoon sisälle ja työ oli valmis

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti